”Dia tu tgh mengandungkan ank aku, ko apa ada.Rahim ada tp tak berisi. Ko bersiap skrg aku hntr ke ruma orgtua ko balik.” – terkilan bila suami cakap mcm tu

Foto sekadar hiasan..

Assalamualaikum admin saya pun nak meluah dan kongsi cerita.

Sy berumur 32 tahun, saya ada kawan yang rapat sgt mcm keluarga saya sndiri sejak dari darjah 6 sehinggalah kami berkahwin masing2.

Tp hubungan dia dgn suami dia cuma bertahan 2 tahun. Retak sbb ada org ketiga, jadi suami dia ceraikan dia. Masa dia sedih dan hampir nak bnuh diri saya yang temankan dia saya yang selalu dsisi dia.

Dia selalu dtg kerumah, dah kebiasaan dia selalu dtg kerumah dan kami layan drama sama2 bergurau, masak sama2. Sebab dia sj kawan yang saya ada dan percaya. Tapi pada malam tu, dia ckp dia nak tidur d rumah saya, saya pn iyakan sj.

Tp lama kelamaan mcm hari2 dah dia tdur di rumah saya, saya tak tpikir benda lain sbb saya cuma bpikiran positif ke dia. Yelah kan sahabat rapat.

Lepas tu minggu berganti minggu, kawan saya sprti biasa suka lepak di rumah dan gosip2 dgn saya, oh ya kawan saya ni kira dr keluarga senang sbb tu kerja asik melepak kat rumah saya. Sllunya sebelum suami saya pulang dia balik dah, tp haritu tak.

Dia ajak saya masak dan biar laki saya jadi judge, saya pn ya kan sj anggap mcm game. Kami masak, suami pn rasala masakan kami masing2, selalunya saya tak ambik hati pn suami saya bgurau dgn dia. Tp sejak dia puji masakan kawan saya dan kritik masakan saya. Sy terasa dan sedih.

Sejak tu saya mood down dan rasakan sesuatu yang pelik, senyuman kawan saya bukan main sampi ke telinga.

Dan banyk lg benda yang buat saya syak tentang dorg. Pernah pulak kantoi di mesej, ber sayang2. Last skli saya suruh suami mengaku dan dia.

Akhirnya dorg mengaku dan pernah checkin di hotel. Sakit hati tu jgn ckpla mcm saya pula yang nk bnuh diri, kawan sndiri tipu dan suami pulak sggup curang. Selama setahun rupanya saya ditipu.

Akhirnya sbb saya sayangkan kawan dan suami saya, saya sanggup dimadukan. Sbnrnya saya tk mahu tp kalaupn dorg berjauhan pastinya si suami akan mencari cara tuk dorg berjumpa.

Bermulalah rutin seharian kami sebagai madu. Pahit manis saya telan kan sj, game kami selalu masak memasak suami jd judge bila pulang rumah, cemburu saya mmbuak2, masa harijadi saya suami saya tkda pn buat surprise. Tp masa harijadi madu saya siap dihantarkan bunga besar beserta coklat sungguh saya sedih.

Hari demi hari, suami saya selalu melebihkan madu saya. Dan saya pula hari2 disirami dgn air mta dan cemburu,saya sungguh b0doh kerana menerima dia sebagai madu. Sungguhpn saya sakit hati, saya tdk sggup memarahi madu saya dia jga tdk prnh marah2 kn saya.

Bila saya menangis,cemburu saya tringatkan kisah2 kami sejak dr bangku sekolah. Dan saya marah dgn diri sndiri sbb tk reti nak suarakan sakit hati saya

Akhir sekali, madu saya mengandung dulu dr saya, masa dia mgandung dia sensitif. Hari2 suami marahkan saya ada sj tk kena. Skrg kandungan dia dah 8 bulan. Smpi saya tak tahan dan ter melawan dgn dia.

Kata2 paling menyakitkan hati saya ” dia tu tgh mengandungkan ank aku, ko apa ada?? Rahim ada tp tak berisi. Ko bersiap skrg aku hntr ke ruma orgtua ko balik.”

Allahu saya sungguh terkilan, anehnya saya tdk sakit hati sgt bagai nak bnuh diri sprti masa saya tahu mereka curang d blkg saya dulu.

Suami nyatakan hasrat dia ke orgtua saya yang dia ingin lepaskan saya. Sy kuatkan diri saya untuk tdk menangis dpn dia, dia pesan terakhir pada mlm tu “kita tengok smpi bila ko tahan membatu”.

Sebulan berlalu, saya tak sehat baru2 ni. Bila cek rupanya saya dah mgandung 3 bulan. Selama sbln ni jgak masa slps suami saya ceraikan saya, asik hntr mesej, semua saya tak balas.

Sampi mesej mengamuk2 sndiri, si madu juga sama. Smpila dorg dtg jenguk saya kat kg ni. Sy jalan jauh2 saya tk nak tgok muka dorg bdua. Orgtua saya bgtau yang saya mgandung, berabis mereka bdua cari saya trutama suami saya, call tk berenti.

Dia ckp dia nak berbalik, tp saya suda bpikir seribu kali, saya tak nak balik dgn dia, sbb asyik saya yang menelan pahit, cemburu, sakit hati. Sy memilih tuk bersendiri, saya mengundur diri. Doakan saya yang baik2 dan kandungan saya. Terima kasih baca luahan saya

Tuk ex madu saya Dilla, you win! Terima kasih hadir dlm hidup saya sbgi kawan dan pencundang, ko makanla suami tu hidup2 sorang2.

Tuk ex suami selamat tinggal, saya bukan punching bag kau lagi.

Sumber : kisah rumah tangga via edisiharian

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *